טיפולים משמרים

טיפולים משמרים – מניעתיים

טיפול משמר הינו טיפול שמטרתו לשחזר את הצורה המקורית והתפעול התקין של השן וזאת כמובן תוך שימור האסתטיקה ע"י שימוש בחומרים החדישים ביותר בשוק.

מחלת השיניים, העששת, נוצרת בגלל חיידקים הנמצאים ברוק ונצמדים לפני שטח השן. חיידקים אלו, יחד עם שאריות מזון הצמודים לנו לשיניים זמן ממושך גורמים לעששת.
הדרך היחידה להרחיק חיידקים אלו מפני שטח השן היא ע"י צחצוח קפדני ויעיל, ועדיין ישנם אזורים על פני השיניים אותם לא ניתן לצחצח ושם תתפתח עששת. אזורים אלו הם החריצים הקיימים על השיניים שהם תוצאה של תהליך היצירה של השן.

מחלת החניכיים, ג'ינג'יביטיס, נוצרת עקב גירוי מתמיד, נוכחות מתמדת של שאריות אוכל וחיידקים. עם הזמן משקעים רכים אלה מתקשים בנוכחות המינרלים מהרוק והופכים לאבנית. פני השטח של האבנית הינם מחוספסים ולכן מהווה מצע נהדר למשקעים נוספים של חיידקים ושאריות אוכל בשל הקושי בניקויו.

איטום חריצים - איטום חריצי השיניים ע"י חומרים מרוכבים שמטרתם למנוע חדירה של חיידקים לתוך החריץ. כך החיידקים ישארו על פני שטח שן שניתן לצחצוח.

טיפול בפלואור - הפלואור הוא חלק מאבני הבניה של מעטפת השן. הפלואור מחזק את עמידות השן בפני מתקפת החומציות של החיידקים.

הסרת אבנית - הדרך היחידה להפסיק את גירוי החניכיים היא ע"י הרחקת הגירוי עצמו – האבנית. הטיפול מאפשר סביבה נקייה לחניכיים ואינו פוגע בשום דרך בשיניים.

טיפולי שורש

טיפול שורש הוא אחד מטיפולי השיניים השכיחים ביותר ומטרתו שימור שיניים פגועות. למרות ההתקדמות הרבה במודעות למניעת עששת, רבים מאיתנו זקוקים לטיפולי שורש מדי פעם.

הגורם העיקרי לזיהום ולמחלות בתעלות השורש הוא החיידקים שחודרים אל לשכת המוך בגלל עששת, כיסי חניכיים עמוקים, חבלה, סדקים בשן ועוד. החיידקים גורמים לדלקת בלתי הפיכה במוך השן, דלקת אשר אנטיביוטיקה אינה יכולה לרפא. לכן יש צורך בטיפול שורש.

מחלות עצב השן נגרמות בעיקר בגלל התפתחות של עששת.

ביקורים תקופתיים אצל רופא השיניים יכולים למנוע מחלות אלה על ידי סילוק העששת בזמן.

במידה ולא ניתן לטפל בעששת בעזרת סתימה רגילה, מבצעים טיפול שורש הכולל סילוק של הרקמה הפגועה כולל מוך השן, חיטוי ומילוי של תעלות השורש. בדרך כלל, הטיפול הסופי יכלול גם מבנה וכתר.

לטיפול השיקומי של השן לאחר טיפול שורש ישנן כמה מטרות חשובות כמו שמירה על חומר השן הקיים, השלמת החומר החסר וסיוע בתפקודי השן. שן משוקמת תתפקד טוב יותר במהלך נגיסה ולעיסה.

צרו קשר לקביעת פגישה

מלאו טופס זה ונחזור אליכם בהקדם